Salkantay trek dag 4: Op weg naar Machu Picchu. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Salkantay trek dag 4: Op weg naar Machu Picchu. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Salkantay trek dag 4: Op weg naar Machu Picchu.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

05 Augustus 2017 | Peru, Cuzco

Dag 4:
De dag begon niet om 5 uur maar we mochten uitslapen: 5:10 uur.
In de mooie iglo-tent zat een lamp, dus dat was makkelijk inpakken.
Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van de kok en mr. Tea.
Mr Tea is drager, theeschenker en ober tegelijkertijd.
Ze waren blij met onze tip, althans zo keken ze wel.
We gingen op pad en het was gelijk stijgen.
Op een gegeven moment kwamen we een stalletje tegen en zijn we het proces van koffiebranden e.d. gaan bekijken. En natuurlijk ook koffie proeven. We hebben er ook koffiebonen gekocht voor thuis.
Daarna gingen we weer naar boven.
Rond 10:00 waren we op het hoogste punt.
Iets verderop kwamen we een oude Inca ruïne tegen.
Deze nederzetting ligt eigenlijk tegenover Machu Picchu. De nederzettingen konden zo onderling contact maken. Er is op dit moment te veel rook door bosbrandjes dus het zicht op Machu Picchu is niet goed.
Na een tijdje zijn we afgedaald naar de rivier en toen naar Hydroélectrica, een plaatsje vlakbij een waterkracht station.
Iets verderop zijn we gaan lunchen.
Na de lunch volgde een laatste saai stuk: vlak en ook vlak langs de spoorlijn naar Aquas Caliëntes.
Het hield niet op!!
Uiteindelijk waren we er, maar toen waren onze spullen er nog niet...
Aquas Caliëntes is een dorp vol toeristen, het ziet er zeer gezellig uit.
De trein rijdt dwars door het dorp, dus oppassen met oversteken.
We zijn gelijk gaan douchen, ondanks dat onze spullen en nog niet waren. Heerlijk! Al het zweet en stof er af.(
Daarna zijn Tineke en ik wat gaan drinken.
Marije was het lopen beu dus die ving slapen.
Om 18:45 uur waren onze spullen er en zijn we weer gaan douchen en daarna met de groep gaan eten.
Het eten was weer lekker.
Daarna zijn we even gaan lezen en ik heb ook mijn verhaal getypt.
Toen maar snel naar bed want de wekker staat om 4 uur!
Op naar Machu Picchu!!