Colca canyon dag 3. - Reisverslag uit Puno, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Colca canyon dag 3. - Reisverslag uit Puno, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Colca canyon dag 3.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

26 Juli 2017 | Peru, Puno

Dag 3.
Na een beetje korte nacht stonden we zoals afgesproken om precies 4:30 uur te wachten bij het zwembad. Ik heb geloof ik gisteren 5:30 uur vermeld, foutje.
Helaas was de mannelijke helft van team paars was nog niet klaar!
Nee dat is lekker!!
Na 10 minuten kwam hij zonder excuus aan...
Afijn onze stijging van 1000 meter kon beginnen.
Onourio vertelde dat de bus niet lang zou wachten. Voor 1000 meter stijgen wordt, voor geoefende lopers, gewoonlijk 3 à 3 1/2 uur gerekend.
Het was aan ons dus.
We begonnen in het pikkedonker te lopen met een hoofdlampje om het pad te verlichten.
Al snel loop je jezelf warm en gelukkig kwam er een stop waar we wat uit konden doen.
Onourio nam in een aantal gevallen een flinke afsteker wat betekent dat je steiler omhoog gaat en dus lastiger.
Afijn het ging redelijk gelukkig dus dat gaf de burger moed.
Het laatste deel werd toch weer lastig voor mij en dan moet ik het op eigen tempo doen, lees iets langzamer maar gestaag doorlopen.
Gelukkig was mijn P.A. er ook weer. Robert stond regelmatig op mij te wachten, gaf dan de waterfles aan en dan konden we weer verder. Hulde voor hem, dat toont dat hij een goed karakter heeft.
Moe maar voldaan ben ik boven gekomen.
Het was een mooie klim; je ziet het langzaam lichter worden en dan komt ineens de zon over de rand. Prachtig.
Na een groepsfoto, met en zonder team Paars zijn we naar het dorp gelopen voor een wel verdiend ontbijt.
De bus kwam om 9:20 uur.
Daarna zijn we mensen gaan halen bij het uitzichtpunt voor de condors en toen zijn we nog gestopt bij een dorp waar toevallig een ceremonie bezig was bij een kerk. De ceremonie was ter ere van de dieren.
Dit heeft denk ik enkele mooie foto's opgeleverd van mooi traditioneel aangeklede mensen.
Daarna naar de hotsprings.
We hebben ons even kunnen opfrissen in het heerlijk warme water van de hotsprings.
Je voelt je gelijk 80% schoner.
Daarna zijn we gaan lunchen in Chivay.
In Chivay hebben we afscheid genomen van Veronique en Alain, u beter bekend als team Paars.
Via het hoogste punt van deze reis, 4900 meter, zijn we teruggereden naar Arequipa.
Daar kwamen we weer aan om 17:30 uur.
En toen DOUCHEN! Heerlijk gewoon.
's Avonds nog even wat gegeten en toen weer inpakken want de Peru-Hop bus zou ons weer om 5:15 uur oppikken.
Ja, beetje vroeg af en toe, maar de Peru-Hop bus bevalt nog steeds goed.
Ik zou hier niet graag zelf rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ATMRS&W

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 87805

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

Peru 2017

05 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: