Salkantay trek dag 3. - Reisverslag uit Aguas Calientes, Dominicaanse Republiek van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Salkantay trek dag 3. - Reisverslag uit Aguas Calientes, Dominicaanse Republiek van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Salkantay trek dag 3.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

04 Augustus 2017 | Dominicaanse Republiek, Aguas Calientes

Dag 3
Zoals gezegd werden we om 6 uur gewekt met thee. De man die dat brengt is een kleine man van ongeveer 60 jaar die helpt in de keuken en ook helpt met drager. Een heel aardige en ook grappige man.
Om 7:15 uur gingen we weg.
Robert had 's nachts enkele malen overgegeven, maar voelt zich wel beter op dit moment.
Vandaag gaan we 5 uur lopen tot de lunch en dan gaan we naar hotsprings.
Vrijwel alles is downhill vandaag.
Deze kant van de berg is veel warmer en vochtiger en daardoor ook vruchtbaarder.
We komen langs Passievrucht- bananen- en avocadoplantages. Mooi om te zien hoe alles groeit.
Er groeien ook mandarijnen en er wordt de beste koffie van de streek geproduceerd.
Om 13:00 precies bij lunch.
Het is weer een heeerlijk maar nu ook zeer mooi versierde lunch: van fruit en groente zijn beesten gemaakt die op de lunchgerechten liggen.
Het lopen gaat goed. Beetje lopen, beetje kletsen over leven van gids en van Sabrina, de Zwitserse
Dit is een leuke sportieve vrouw van rond de 30, lerares in Grindelwald.
Sabrina heeft een vriendin, die ziek was, in Cusco achter gelaten.
Sabrina hoopt haar morgenavond weer te zien in Aquas Caliëntes.
Onze Aussie Toni wandelt steeds meer op met de vriendin van Rachel, Kayel of zo iets.
Leuk om dat te zien groeien.
Vandaag hoorden we van Rachel dat Kayel wel een vriend heeft in Engeland.
Morgen nog lange dag eerst 6km omhoog en 700 meter stijgen dan naar beneden. Totaal 23 km te lopen. Dat wordt weer een uitdaging want het is hier heel vochtig warm
Het eten was trouwens weer geweldig!!
Morgen gaan we na het ontbijt afscheid nemen van de keukenploeg en gaan we weer over op restaurantvoer.
Ze maken hier de lekkerste dingen. Grandioos gewoon.
Morgen om 5:00 "morning cocatea"
Het is nu "al" 21:30 uur.
Pitten dus.

• 04 Augustus 2017 - 09:26

Hans En Anneke:

Je reisverslag gaat steeds meer op een spannende roman lijken, Ad. Een paar cliffhangers...we lezen graag hoe die nou aflopen :-) :-) !!
    Blijf ontdekken, genieten èn schrijven!!
    Groet!!

• 04 Augustus 2017 - 15:26

Fred En Martine:

Jullie conditie wordt behoorlijk op de proef gesteld en, zo te lezen, vooral die van jou, Ad. Maar na iedere inspanning worden jullie getrakteerd op de meest lekkere maaltijden, thee-met-popcorn-tafels, etc. Dat maakt veel goed. En dan hebben we het nog niet eens over de prachtige omgeving.

• 05 Augustus 2017 - 14:27

Cees En Mieke:

is het mogelijk dat iemand van het lezen van al deze inspanningen al moe kan worden ;-)
    wat een prachtig avontuur
    dat wordt weer een hele klus om te moeten kiezen uit al die foto's

• 05 Augustus 2017 - 19:44

Hans En Anneke: