Salkantay trek dag 1. - Reisverslag uit Aguas Calientes, Dominicaanse Republiek van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Salkantay trek dag 1. - Reisverslag uit Aguas Calientes, Dominicaanse Republiek van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Salkantay trek dag 1.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

03 Augustus 2017 | Dominicaanse Republiek, Aguas Calientes

De briefing was goed en duidelijk. De gids heet Hermo. Een jonge enthousiaste knaap. Er was even discussie of we wel een hele dag Machu Picchu zouden krijgen maar na een telefoontje bleek dat OK.
Daarna zijn we in het centrum nog wat gaan eten.
Ik heb Alpaca cordon bleu gegeten. Het smaakte heerlijk.
Vanochtend weer vroeg op want we werden om 4:00 uur opgehaald door Ermo.
We reden Cusco uit in het donker en iedereen probeerde nog wat te slapen.
Rond 7:30 uur kregen we in een plaats, Mollepata, ontbijt.
Het duurde redelijk lang voor dat t ontbijt kwam maar het was wel lekker.
Daarna gingen we echt de bergen in over een steeds slechtere weg.
Op een gegeven moment stopte de bus en mochten we uit stappen.
Alles werd uitgeladen en we konden op pad.
Wij lopen met een dagtocht rugzak en de rest van de spullen wordt vervoerd door muilezels.
We begonnen gelijk met flink stijgen en ik vormde gelijk de achterhoede, maar ik kon redelijk bijblijven,
Naast onze 6 mensen zijn er nog 4 mensen: 1 Australiër , 2 Engelse dames en 1 Zwitserse dame.
Allemaal de leeftijd rond die van onze kinderen of iets ouder.
Het konden onze kinderen zijn qua leeftijd.
Op de duur werd het pad vlakker en liepen we dieper het dal in langs een oud irrigatie kanaal.
Rond elf uur, half twaalf waren we bij de kamp met de iglo's.
De iglo's zijn heel mooi om te zien en vannacht heb je waarschijnlijk mooi zich op de sterren en de maan.
De lunch werd na een uur of zo geserveerd.
Ongelofelijk wat voor een maaltijd ons voor werd gezet.
Gebakken aardappeltjes, rijst, groente, forel, pompoenpuree.
Na een kleine pauze zijn we bergopwaarts gegaan naar een bergmeertje.
Het ging flink steil bergop en ik kon dat alleen op eigen tempo. Gewoon voetje voor voetje met gebruikmaking van twee stokken.
Het laatste stuk ging minder steil, dus dat was lekker.
Het meer was mooi met de berg op de achtergrond.
De anderen gingen nog verder naar een richel met uitzicht op het meer maar ik ben met Hermo rustig in de zon blijven zitten.
Er was nog een kleine lawine zichtbaar op de bergwand.
Na een tijdje zijn we weer naar beneden gegaan.
Daarna werd er thee en popcorn geserveerd
Dit ging vrijwel naadloos over in diner.
Dit was weer zeer goed.
Na het diner zijn we, na enkele koppen thee naar de iglo gegaan en nadat we alles voor de nacht in gereedheid hebben gebracht, zijn we sterren gaan kijken door het glas van de iglo.
Mooi om te zien.
Zo nu ga ik slapen, want we worden om 5:00 uur weer gewekt. We zijn hier op 3900 meter.
Het is nu 20:15 uur.