Puno naar Cusco. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Puno naar Cusco. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Puno naar Cusco.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

29 Juli 2017 | Peru, Cuzco

Vannacht heb ik slecht geslapen.
Ik heb na 3:00 uur niet lang meer achterelkaar geslapen.
Ik heb wat liggen appen met enkele mensen en ik ben op het internet gaan kijken naar rugzak prijzen.
Mijn rugzak vertoont namelijk ouderdomsverschijnselen: hij kan niet goed meer dicht gemaakt worden en de heupband kan niet meer dicht. Dit laatste is heel lastig want een rugzak hoort te steunen op de heupen.
Nu hangt alles aan je schouders en steunt niet meer op de heupen.
Maar eerst de busreis van Puno naar Cusco.
Ons was geadviseerd om de dagbus te nemen daar je door mooi landschap rijdt.
Om 10:00 uur werden we met een klein busje opgehaald. In Juliaca werd alles uitgeladen, de koffers en rugzakken van het dak van het busje gehaald en het wachten was op de grote bus.
De bus een dubbeldekker, kwam na 15 minuten. Eerst moesten er mensen en bagage uit en toen konden wij er in.
Na 40 minuten hadden we de eerste stop al in een breed dal omgeven door heuvels. Dit zijn trouwens bergen want Puno lag al op 3800 meter.
Een plek waar men stierenvechten nog leuk vindt helaas.
Maar je de broodjes waren lekker.
Langzamerhand gingen we richting de hogere bergen. Cusco ligt op 3400 meter.
Machu Picchu trouwens lager:2430 meter.
Het was een mooie busrit mer mooie vergezichten.
Rond 6 uur waren we in Cusco.
Met een taxi werden we naar ons hostel gebracht in het centrum.
Het hostel heeft de welluidende naam: la Posada del Viajero.
Het ziet er heel gezellig uit met een overdekte binnenplaats.
Wietse had al weer trek dus we gingen snel de stad in op zoek naar een restaurantje.
Keuze genoeg en overal probeert men je binnen te praten.
Het restaurant heet: Pachamammas.
Pachamamma betekent in het quechua: moeder aarde.
Quechua in een oude Peruaanse taal die o.a. de Inca's spraken.
We hebben lekker gegeten en zijn daarna nog even de stad in gelopen op zoek naar een nieuwe rugzak.
Ik heb een mooie kunnen vinden dus de trek kan beginnen.
Tineke en ik zijn nog wat cocathee gaan drinken in de lobby van het hostel en de kids gingen al naar de kamer.
Morgen de omgeving van Cusco maar eens verkennen en 's avonds eenbriefing voor de Salcantay trekking.