Colca canyon dag 2. - Reisverslag uit Puno, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Colca canyon dag 2. - Reisverslag uit Puno, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Colca canyon dag 2.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

25 Juli 2017 | Peru, Puno

Dag 2:
Na een goede nacht slapen hebben we om 7:30 uur ontbeten en zijn we om 8:30 uur op pad gegaan.
In het begin liepen we langs de helling , in de schaduw en redelijk vlak.
De canyon is heel vruchtbaar er wordt veel fruit geteeld: avocado, citroenen, mandarijnen etc.
Onze gids vertelt veel over de natuur, de oude bevolkingsgroepen en leefwijze van de mensen die in de canyon wonen. Het is niet allemaal te onthouden maar wel leuk en interessant om te horen.
Na het vlakke stuk ging het weer pittig omhoog en na de klim kwamen we bij een stalletje waar van alles te koop was
We kochten er water en cactusfruit. Heerlijk om te proeven, een beetje zuur en ook kiwiachtig.
Verderop in het dal was een mooi uitzicht op onze wandeling van gisteren.
Dan zie je wel dat het een pittige afdaling was.
We daalden weer af naar de bodem van de canyon, richting een oase. Onderweg kwamen we nog een waterval tegen.
Het is en blijft een prachtig dal en de inspanning meer dan waard. De vraag is wel of het dal zijn authenticiteit in de nabije toekomst nog zal kunnen behouden want er is twee jaar geleden een weg aangelegd voor een deel tot net in enkele van de dorpjes.
We hadden er een hostel net jawel hoor: zwembad!!
We zijn nog voor de lunch even gaan plonzen.
Dan ben je de vermoeide benen snel vergeten!
Na de late lunch zijn we teruggegaan naar het zwembad maar de zon ging er al snel weg.
Wietse, Marije en ik hebben onze stijve spieren laten masseren door een Peruaanse dame.
Het was wel lekker maar zoals men zegt; "there is room for improvement".
's Avonds gegeten met "team paars" zoals de Fransen nu heten..
Onourio onze gids had een leuke boodschap: vertrek om 5:30 uur.
OK zeiden wij: dus bedtijd!
En de slaap was snel gevonden.

• 28 Juli 2017 - 08:56

Cees En Mieke:

Het klinkt allemaal heel indrukwekkend. Leuk om zo op een afstand weer mee te kunnen genieten van jullie inspanningen en belevenissen. Groet aan allen.

• 28 Juli 2017 - 09:06

Bert:

Mooi verhaal met avonturen en goede mix van natuur en cultuur.
    Het leest als een spannend jongensboek.
    Ik heb wel respect voor mijn bijna 60 jarige broertje .