Ballestas eilanden en Huacachina. - Reisverslag uit San Borja, Bolivia van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Ballestas eilanden en Huacachina. - Reisverslag uit San Borja, Bolivia van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Ballestas eilanden en Huacachina.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

20 Juli 2017 | Bolivia, San Borja

Vanochtend gingen we weer vroeg op om naar de Ballestas eilanden te gaan.
Om 7:45 uur moesten we ons melden bij een hotel in Paracas en vandaar uit liepen we richting de haven.
Met een redelijk snelle boot voeren we richting de eilanden.
Er zaten veel vogels en enkele pinguïns en zeeleeuwen.
Mooi om te zien.
Om 10:00 uur waren we terug in de haven.
We hebben onze spullen gepakt en zijn naar de bus gelopen.
Om 11:00 uur gingen we naar het Paracas national reserve.
Een mooi woestijnachtig gebied met veel uitzichtpunten over zee.
Daarna zijn we met de bus richting Huacachina gereden.
We waren er om 14:15 uur.Inde bus hebben we de sandbuggy en het sandboarden geregeld voor vanmiddag.
Voor het eerst hebben we mooi weer met zon en blauwe luchten.
Huacachina is een oase tussen zandduinen.
Bij La Casa De Bamboo liep de spanning op.
Suzet had bevestigd dat de Booking.com- boeking was doorgekomen maar je weet nooit.....
Gelukkig kenden ze mijn naam bij de receptie.
Toch was er iets verrassend: er was al sandbuggy en sandboarden geregeld bij Booking.com!!
Robert zag de man van Peru-Hop lopen en in de straat dus konden we de dubbele boeking gelijk cancelen.
Na een rondje om de oase en wat eten gingen we richting de sandbuggy.
Het werd een grandioos middagje door de duinen.
Enerverend en heel mooi. Een soort roller coaster van twee uur. De duinen zijn mooi met de langzaam ondergaande zon en de chauffeur van de buggy had er lol in om zo spectaculair mogelijk te rijden; stijl omhoog, met een bocht weer naar beneden, over een duin en gelijk weer de diepte in, kortom grandioos!!!
De kids hebben gesandboard, Tineke en ik vonden het iets teveel van het goede en hebben gekeken en filmpjes en foto's gemaakt.
Na het sandbuggyen zijn we eerst maar eens flink gaan douchen en daarna zijn we gaan eten.
Momenteel wordt er geskip-bowed en maak ik mijn verhaal.
Morgenochtend kunnen we uitslapen want de bus richting Arequipa gaat pas om 13:00 uur.
Dit is een nachtbus: we gaan het beleven!!!

• 21 Juli 2017 - 08:35

Hans En Anneke:

Zò, weer even mee op trip geweest in Peru!! Heel divers tot nu toe denk ik, mooie plekken, mooie indrukken.
    En jij wil dus graag een buggy voor je volgende verjaardag, Ad :-)??!
    Geniet verder, groet voor de hele familie!