Lima-Paracas. - Reisverslag uit Paracas, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Lima-Paracas. - Reisverslag uit Paracas, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Lima-Paracas.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

19 Juli 2017 | Peru, Paracas

Vanochtend om 5:45 uur opgestaan om richting Parracas te gaan. Een kleine vissersplaats in het zuiden.
We zijn eerst langs de supermarkt gegaan voor het inslaan van ontbijt en lunch voor onderweg.
Eerst was er verwarring waar de opstapplek was: bij het hostel of iets verder op.
Het bleek het eerste.
De bus was er om 7:00 uur.
Het is een comfortabele bus met goede stoelen en airco.
Onderweg naar Paracas wordt er af en toe gestopt.
O.a.bij een gedenkteken voor de onbekende soldaat . We hadden vanuit hier ook mooi zicht op Lima, helaas was het heiig.
Om 9:45 uur gingen we even wat drinken en was er ruimte voor een sanitaire stop.
We rijden afwisselend door dor woestijn gebied en goed geïrrigeerde landbouw gebieden.
Het is nu 11:30 uur.
Rond 14:00 uur hopen we in Paracas te zijn.
De bus rijdt goed en comfortabel.
Beetje slapen, veel om je heen kijken, beetje lezen en af en toe een gesprek met mijn Amerikaanse buurvrouw zo gaat de tijd snel.
We stopten onderweg nog bij een rijke haciënda waar vroegen slaven te werk werden gesteld.
We kregen een rondleiding en konden ook nog even de slaventunnels is.
Slaventunnels werden gebruikt om de slaven van de kust over 35 kilometer te laten lopen door de tunnels om zo ongezien getransporteerd te worden naar de diverse haciënda's.
Om ongeveer 14:30 waren we in Paracas.
Ik heb me met mijn Booking.com boeking gemeld bij Kokopelli.
Helaas konden ze mijn reservering niet terugvinden
De reservering was niet doorgekomen.
Afijn gelukkig hadden ze nog 2 tweepersoons kamers en Wietse en Marije slapen op een slaapzaal.
Suzet heb ik een mail gestuurd en ze gaat, hoop ik, de andere twee reserveringen nakijken.
We hebben een rondje gemaakt door Paracas en nu zitten we in de bar van Kokopelli.
Straks wat eten en Morgen om 7:00 uur aan het ontbijt.
Heerlijk sfeertje hier trouwens

• 20 Juli 2017 - 08:07

Bert:

Haciënda SAN José ???.

• 20 Juli 2017 - 08:14

Fred En Martine:

Erg leuk en leerzaam om elke keer weer een verslag te kunnen lezen. Jammer van de reservering, maar hopelijk wordt dat verder opgelost. Van het bestaan van de slaventunnels wisten we niet, klinkt best luguber.
    We zouden hier gisteren storm met windvlagen en veel regen krijgen; het bleef in Capelle gelukkig bij een kort miezerbuitje. Dag!