Bhaktapur. - Reisverslag uit Sanepa, Indonesië van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Bhaktapur. - Reisverslag uit Sanepa, Indonesië van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Bhaktapur.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

29 December 2015 | Indonesië, Sanepa

Kathmandu 29 december.

Fred nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag.
Gisterenavond lekker gegeten en daarna nog iets gedronken in de bar van het hotel.
Nog een tijdje zitten praten met een Fin. Hij werkte hier in Kathmandu aan een IT project. Hij woont in een appartement vlakbij het hotel maar daar is het 's avonds niet warmer dan 14 graden. Hij komt zich warmen in de bar bij het haardvuur.
Aardige vent trouwens. Wellicht maar eens naar zijn zomerhuis in oost-Finland.
Vanochtend om 8:45 uur aan het ontbijt, na een heerlijke nacht.
We gaan naar Bhaktapur, een oude stad op 20 km afstand.
Eerst gingen we nog even langs op het kantoor van Summit-trekking. Nou daar kregen we het te horen: Turkish airlines heeft laten weten dat we niet rechtstreeks kunnen vliegen van Kathmandu naar Istanboel!!
Er is te weinig kerosine in Kathmandu.
We gaan bijtanken in Delhi. Daardoor zijn we later in Istanboel en daardoor kunnen we het vliegtuig naar Amsterdam niet meer halen. We moeten dan van 19:15 tot 7:55 uur wachten!
We krijgen wel hotelkamers.
Maar dat houdt in dat we pas op 31 december om 10:45 uur op Schiphol zijn en dan hadden we al op weg willen zijn naar den Ham!
Afijn, we moesten toen ook nog visa regelen voor Turkije, dat kan online en hebben Marije en ik dus maar even gelijk geregeld. Kosten zijn voor Summit-trekking. Het hotel wordt betaald door Turkish airlines.
Afijn, later dan verwacht gingen we met de taxi richting Bhaktapur.
Daar aangekomen bleek dat er daar wel veel aardbevingschade is: halve tempels en pagodes verwoest en veel wordt nu ook gestut.
In Nederland zouden zo'n rampplek/ bouwplaats afsluiten Mathieu loop je er gewoon tussendoor. Men is al weer begonnen met de opbouw.
Het is gelukkig een UNESCO-site wande Nepalezen hebben geen geld.
In een ander deel van de stad staat alles nog gewoon overeind.
In de loop van de middag gingen we in een "rooftop-restaurant" wat eten. Het restaurant was op het dak van een lodge. In de lodge was niemand te gast! Dit is absoluut niet goed voor de plaatselijke mensen!
Het eten liet heel lang op zich wachten want blijkbaar moesten ze eerst zelf inkopen gaan doen!
Daarna zijn we o.l.v. Steven, met de kaart in zijn hand, door de kleine straatjes van Bhaktapur geleid. En ja; we kwamen ook nog bij de taxi uit!
Nu nog even wat lezen voordat we iets kleins gaan eten in het restaurant van het hotel. We hebben tenslotte laat gegeten vanmiddag.
Morgen worden we om 9:30 uur opgehaald voor onze trip naar India en Turkije. :-(
En dan na een nachtje slapen aantikken in Alblasserdam en dan naar den Ham om het jaar uit te luiden met de vrienden!
Ook daar hebben we zin an!!