Dandakharka. - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Dandakharka. - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Dandakharka.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

24 December 2015 | Verenigde Staten, Lakeside

24 december Dandakharka.

Gisterenmiddag hebben we gechilled eerst buiten later binnen want het werd koud en aangezien we bij een lodge staan kunnen we ook binnen bij de kachel zitten.
De kachel is een oude oliedrum met een pijp er op die naar buiten gaat.
Op een gegeven moment zijn we naar de tent gegaan en daarna kwamen de dragers snel naar binnen want zij mochten 's nachts in de ruimte bij de kachel slapen.
Het was deze nacht gelukkig niet zo koud als de nachten daarvoor. We zitten ook al weer enkele honderden meters lager en dat scheelt echt!
Vanochtend werd ik toch weer vroeg wakker. Ik was minder wakker geweest dan de vorige nachten. Dit is toch wel wat beter!
We mochten " uitslapen" tot 7:00 uur.
We gingen pas op pad toen de zon bij de lodge was. De dragers nemen elke dag een voorsprong om het kamp al te kunnen maken voordat wij er zijn.
Aangezien we nu overwegend dalen lopen we een lange ochtend en dan is dat gelijk alles voor die dag.
Ik heb behoorlijk last van mijn achillespees dus ik loop niet lekker. Het is niet mijn dag.
We dalen door een enorm rhododendron-bos, heel indrukwekkend moet dat zijn als dat in mei/april in bloei staat!
Daar moeten we dan maar een keer voor terugkomen:-)
Tineke heeft mijn achillespees onderweg ingetapet met Medical tape. Daarna is het iets minder pijnlijk.
Mingma vertelde hoe hij aan zijn naam is gekomen: hij is op dinsdag geboren en daarom heet hij "Dinsdag" of wel "Mingma". Het toeval wilde dat zijn dochter ook op dinsdag geboren werd maar twee Mingma's zou wat veel worden.
Hij heeft toen aan de Lama gevraagd hoe zijn dochter moest heten. De Lama zei: Sangjé. Dit is de naam van een bepaalde God. Leuk om dit soort informatie ook te krijgen van hem.
Gelukkig was het een redelijk korte wandeling en om 12:00 uur zagen we toen we het bos uit kwamen het kamp staan.
We kregen gelijk weer warme citroenlimonade en niet veel later was de lunch klaar.
We zijn na de lunch uit de wind in de zon gaan liggen en ik was zo vertrokken.
Toen ik daarna weer wakker werd voelde ik me nog niet lekker.
Ik ben mijn tent gaan inruimen en ben daarna gaan slapen.
Om 14:00 uur werd ik weer wakker en ik voelde me beter.
Er klonk veel gelach uit de eettent: Santos probeerde een kaartspel uit te leggen aan de kinderen. Ze vonden het maar een raar spel. "Catching Ten".
Later hebben we hem "Pesten" uitgelegd.
Nu is er een groot kampvuur waar de keukenploeg, wij en Santos omheen staan. De zon gaat onder, er is meer bewolking.
Morgen is het Kerstmis. Wel vreemd om dat hier te vieren.
De sfeer is heel goed. Santos en Mingma maar ook de kok Citra met zijn koksmaatjes komen steeds meer los.
Zo nu, na de maaltijd, weer even terug naar het vuur. Het is 19:00 uur.
Mingma heeft net uitgelegd dat we in 1 keer terug kunnen lopen naar de weg en dan de volgende dag de bus kunnen nemen naar Pokhara of nog ergens een overnachting en dan de volgende dag nog drie uur lopen naar de weg. We kiezen voor het laatste. Of er moet morgen regen dreigen maar daar ziet het niet naar uit, er is wel wat meer bewolking.
We hebben geluk gehad met het mooie weer en daardoor de mooie vergezichten.
Een top vakantie.

  • 26 December 2015 - 19:21

    Bert:

    Hallo familie,
    We hebben alle reisbelevenissen gelezen. geen kattenpis , zo'n tocht. respect !!
    Het is ,zonder twijfel, een schitterende vakantie.
    We horen de verhalen wel.
    groeten van Marian, Paul, karin en bertus

  • 26 December 2015 - 21:44

    Marian Knape:

    Wat een mooie reis weer. Ben benieuwd naar jullie foto's. Zitten vast weer een flink aantal meesterstukjes tussen. Geniet nog van jullie laatste dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lakeside

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2017

Hostel Che Lagarto

17 Juli 2017

Peru, de vliegreis .

15 Juli 2017

Voorbereidingen....in de tuin.

01 Januari 2016

Istanboel, 31 december.

01 Januari 2016

Kathmandu, 30 december,
ATMRS&W

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 87815

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

Peru 2017

05 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: