Pajung. - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Pajung. - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Pajung.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

21 December 2015 | Verenigde Staten, Lakeside

Pajung 21december

Vannacht was het heel koud! Ik had de gehele nacht koude voeten en ik werd regelmatig wakker.
's Ochtend kwam ik er achter dat ik mijn lakenzak niet in mijn slaapzak had gedaan! Gelukkig was ik niet de enige die het koud had gehad :-)
We werden vroeg gewekt het was 6:30 uur. Maar....het was wel helder en we hadden zicht op Annapurna- south.
Later kwam er meer zicht en zagen we Machepuchare en Manaslu. Een schitterend gezicht!
Daarna hebben we ontbeten in de ochtend zon. Fris maar wel leuk om te doen. Buiten ontbijten op 1800 meter.
Om 8:20 uur gingen we op pad. Het was nog steeds koud maar tijdens het lopen wordt je vanzelf warm.
Het werd een mooie en lange dag wandelen.
Marije voelde zich niet lekker ook zij had slecht geslapen en heeft hoofdpijn.
De gehele dag stegen we, soms via stenen trappen en soms gewoon schuin omhoog.
Af en toe zijn sommige stijgingen echte kuitenbijters.
Ik loop meestal achteraan want mijn tempo ligt iets lager dan de rest. Hoe zou dat nou komen? Het gewicht kan het toch niet zijn!!??
Afijn ik heb goede begeleiding van de Sirdar Mingma. De sherpa Santos loopt voorop. Alle andere dragers en keukenploeg loopt hun eigen tempo.
Om 11:00 uur is het weer lunchtijd.
Dit lijkt wat vroeg maar soms is er geen andere geschikte plek: het moet vlak zijn, er moet water zijn e.d. Men maakt het liefst lunch in de buurt van een huis. De plek was op bijna 2600 meter. Net de lunch op wintersport; buiten in de zon!
Om 12:30 uur gingen we na een heerlijke lunch weer op pad.
Voor de lezers; de lunch bestond dit keer uit pannenkoeken met kaas, jam of als je wilt pindakaas :-) een salade en witte bonen in tomatensaus. Heerlijk!
Na een kort stuk vlak ging het weer omhoog via trappen en paadjes. We komen steeds minder mensen tegen want dit stuk is aardig afgelegen van de bewoonde wereld.
Onderweg heb ik nog een drager geholpen: hij hing moe tegen een muurtje. Wat bleek hij had zijn tas met snacks en water voor onderweg met een andere drager meegegeven.
Mingma vroeg of ik nog water had en dat aan hem wilde geven. Mingma had een müeslireep voor hem. Daarna kon hij weer verder. Hij bedankt mij hartelijk. Het leverde een mooie foto op.
Rond half vier waren we ( gelukkig want ik was het zat, Steven was moe en Marije voelde zich nog steeds niet lekker) bij de kampeerplek.
Het was er bewolkt en fris maar de tenten stonden gelukkig al.
De thee was er snel nadat we de tent hadden ingericht.
Voor het eten werd er nog een kampvuur gemaakt en dat was welkom want inmiddels was het al beneden nul graden!
Het eten werd om 18:15 uur geserveerd: ongelooflijk maar waar we kregen pizza, macaroni en boontjes erbij. Heerlijk na zo'n dag lopen.
Na het eten kwam Mingma praten over morgen.
We gaan weer vroeg op want morgen lopen we 5 à 6 uur tot de lunch!!!
Waarom dat? Er is tussen hier en waar we slapen geen geschikte lunchplek.
We slapen dan ook waar we lunchen.
Het wordt morgen eerst steil omhoog, dan een vallei in waar het koud kan zijn en dan over een bergrug waar het, als de zon schijnt, juist weer warm kan zijn.
We gaan het beleven!!
Na weer een opwarmertje bij het kampvuur liggen we nu, 20:35 uur, diep in de slaapzak met onze sokken aan en inderdaad de lakenzak zit nu in de slaapzak.
Zo ik ga nog wat lezen.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lakeside

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2017

Hostel Che Lagarto

17 Juli 2017

Peru, de vliegreis .

15 Juli 2017

Voorbereidingen....in de tuin.

01 Januari 2016

Istanboel, 31 december.

01 Januari 2016

Kathmandu, 30 december,
ATMRS&W

Actief sinds 05 Dec. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 87825

Voorgaande reizen:

17 Juli 2017 - 08 Augustus 2017

Peru 2017

05 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: