Cusco en omgeving - Reisverslag uit Cuzco, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Cusco en omgeving - Reisverslag uit Cuzco, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Cusco en omgeving

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

30 Juli 2017 | Peru, Cuzco

We hadden afgesproken dat we zouden kijken hoe laat we wakker zouden worden en dan gaan ontbijten.
Ik was zoals gewoonlijk vroeg wakker.
Na een beetje draaien in bed Ben ik gaan douchen en ben ik in de lobby gaan zitten lezen.
Tineke kwam iets later ook.
Maar waar bleven de kinderen.
Om 9:00 uur ben ik toch maar eens gaan kijken.
Marije en Wietse waren redelijk op weg maar de boys....lagen nog geheel slaperig in bed.
Er kon ontbeten worden tot 9:30 uur! Kortom: ze geven het net gered!
Daarna zijn we gaan wandelen naar Sacsayhuaman, dit is een groot aantal m2 met opgravingen en resten van de Inca fortificaties.
Hier is een grote slag uitgevochten tussen de Inca's en de Spanjaarden.
Indrukwekkend om te zien die immens grote stenen van soms 7 ton! De groeve waar de stenen vandaan kwamen was drie km verderop!!
We hebben er enige uren rondgelopen.
We zijn ook nog naar een groot Jezus beeld gelopen dat boven Cusco op een berg staat en uitkijkt.
Daarna zijn we gaan lunchen in Cusco.
Daarna zijn we verder gaan wandelen door Cusco.
Het is een heel gezellig drukke stad waar van alles te zien is.
Nu even relaxen voor de briefing van de Salcantay trek die morgen start.
We zijn benieuwd.
Vandaag hadden we weer heel mooi weer.
Hopen dat het zo blijft.