Titicacameer. - Reisverslag uit Puno, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Titicacameer. - Reisverslag uit Puno, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Titicacameer.

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

28 Juli 2017 | Peru, Puno

A day at the lake.
Vanaf 6:30 uur stonden we klaar maar het vervoer was wat later en er was nog een deelnemer zoek.
Afijn uiteindelijk gingen we naar de haven en konden we aan boord.
We werden welkom geheten door "Bruno from Puno".
Een enigszins iets te aardige vriendelijke Spaans sprekende man als U begrijpt wat ik bedoel.
We gingen een dag varen op het Titicacameer met bezoek aan twee eilanden.
Het ene eiland is een drijvend eiland Uros.
Hier kregen we te zien hoe men leeft en woont.
Best leuk om te zien.
We hebben er natuurlijk ook nog iets gekocht.
Toen zijn we per traditionele boot vervoerd naar het volgende eiland.
Daarna zijn we 2uur gaan varen naar het volgend eiland: Taquile.
Hier kwamen we midden in een uitvoering terecht van allerlei groeperingen van het eiland. Het is vandaag een nationale feestdag in Peru.
Iedereen had zich opgedoft.
Mooi om te zien.
Daarna hebben een heerlijke lunch gekregen: forel uit het meer.
Na een leuke wandeling om een deel van het eiland heen kwamen we weer bij de boot. We vonden het wel een beetje toeristisch maar afijn. Het was bedt een leuke dag.
Tineke en ik hebben de gehele terugtocht op het dak van de boot gezeten.
We hebben zitten praten met een Deense, een Mexicaan en een Duitser.
Zo werd het een gezellige terugtocht.
We werden op den duur een beetje gek van Bruno van Puno, maar ja hij deed zijn best.
Weer in de haven gingen we weer per busje naar het hostel.
Gelukkig deed de douche het nu wel!
Daarna zijn we de stad in gelopen waar we "team Paars" nog tegen kwamen.
Wietse heeft op een etentje getrakteerd in één van de betere restaurants van Puno.
We hebben heerlijk gegeten met een lekker wijntje erbij.
Daarna zijn we weer teruggegaan naar het hostel.
Morgen weer de bus in richting Cusco.
We gaan het beleven....

• 29 Juli 2017 - 14:55

Fred En Martine:

Leuk om elke keer weer een mooie verslag te kunnen lezen. Zoals eerder gezegd: we reizen zo een beetje met jullie mee.
    Bruno van Puoa brengt in elk geval veel leven in de brouwerij van Titicaca......