Lima - Reisverslag uit Surquillo, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Surquillo, Peru van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Lima

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

18 Juli 2017 | Peru, Surquillo

Vanochtend was ik zoals gezegd vroeg wakker maar daarna ben ik toch weer in slaap gevallen.
Om 8:30 ging ik richting het ontbijt en Wietse en Marije zaten daar al aan de thee.
Het ontbijt was matig; toast en jam en thee.
Morgenochtend ontbijten we hier niet want we worden al om 7:00 uur opgehaald om richting Baccares te gaan. Ontbijt is er vanaf 8:00 uur.
Gelukkig is er een supermarkt die 24 uur per dag open is dus dar kunnen we eten voor in de bus scoren.
Met de locale bus zijn we naar het centrum gereden.
We waren op een gegeven moment de bus, met veel files, een beetje zat en het laatste stuk zijn we gaan lopen.
Het centrum van Lima is koloniaal Spaans.
Grappig om te zien maar niet indrukwekkend. De mooiste kathedraal kon helaas vanwege restauraties niet aan de binnenkant worden bekeken.
Het weer is bewolkt met af en toe een zonnetje. Lekker weer voor een stad dus.
We zijn ook met de bus richting het strand gereden en hebben wederom een stukje gelopen.
Het strand ligt aan de onderkant van forse kliffen en de zee heeft een mooie branding. Er wordt vrij veel gesurf op de golven.
Op de terugweg hebben we ergens nog wat gedronken en gesnackt.
Nu even chillen in de hostel kamer en straks ga ik uitzoeken waar we morgenochtend opgepikt worden met de Peru-Hop bus.
De eerste indruk van Peru is goed. Aardige en kleurrijke mensen. De stad is druk met veel claxonnerende auto's en bussen.
Morgen gaan we langs de kust naar het zuiden.