Bandipur - Reisverslag uit Dharapani, Nepal van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu Bandipur - Reisverslag uit Dharapani, Nepal van ATMRS&W Waal - WaarBenJij.nu

Bandipur

Blijf op de hoogte en volg ATMRS&W

18 December 2015 | Nepal, Dharapani

Bandipur 18december

Vanochtend was ik rond 7:00 uur wakker. Tineke lag nog lekker te slapen in onze Bilbo Baggings-slaapkamer. De slaapkamer en de badkamer zijn zo laag dat ik net kan staan maar in de badkamer niet rechtop kan staan.
Geen verwarming, gelukkig wel luiken voor het raam. Maar let op: geen glas of zo, nee alleen een gat met luiken er voor.
Gelukkig lig ik achter Tineke's rug.
We hebben heerlijk geslapen en rond 8:30 uur ben ik opgestaan om me te scheren.
In de kamer van de kinderen was het nog stil. Wat bleek: ze sliepen nog!!
En we gingen rond 22:00 uur al slapen!
Om 9:00 uur gingen we ontbijten in het hoofdgebouw van " The old inn".
We zaten buiten: fris maar het ging wel.
Daarna zijn we gaan wandelen richting een grot.
We waren gewaarschuwd dat het een stijl pad was....
Eerst rustig omhoog, even kijken bij een tempeltje en genieten van het uitzicht.
Nou ja uitzicht...er waren weer veel wolken en optrekkende mist.
Dat laatste gaf wel weer mooie plaatjes.
We hebben kleding gegeven aan een dame bij de tempel. Ze vertelde dat ze twee kinderen had en, zoals hier veel voorkomt, geen man meer. Ze was er heel blij mee. Het mooie was dat ik een echte Ajaxfan (Robert) vol overgave een Feyenoordshirt zag geven.
Toen begon de afdaling naar de grot.
Het eerste deel van de afdaling was glibberig en steil maar later werd het een mooie stenen trap met af en toe een pad door het bos.
Het was nog een aardig lange wandeling, maar ineens waren we er.
Onderweg hebben we nog apen gezien. Langoeren-apen.
Ze waren moeilijk op foto te zetten want ze zaten ver weg en hoog in de bomen.
De grot was eenvoudig en slecht verlicht. Sommige stukken waren glad en Marije heeft dit gemerkt: ze gleed uit en kwam op haar elleboog terecht. Het deed flink pijn want ze was er zelfs duizelig van.
Later ging het beter.
Daarna begon de beklimming. Op eigen tempo gingen we omhoog langs het zelfde paadje.
Inderdaad kwam ik als laatste boven. M.a.w. Ik geniet het langs overal van.
In 1uur en een kwartier was ik boven.
Daarna zijn we wat gaan eten in Bandipur.
Aan het eind van de middag zijn we nog naar het volgende dorpje gaan lopen.
Marije heeft even badminton gespeeld met een meisje. Het meisje was heel blij met het " Kids Power" T-shirt.
Op de terugweg kwamen we een meisje tegen dat met de kinderen op de foto wilde. Nou ja eigenlijk wilde ze met alleen Robert op de foto :-)
We werden uitgenodigd om in haar huis te komen kijken. Ze vond het heel leuk dat we het ook deden.
Binnen was het behoorlijk armoe-troef en we hebben maar wat geld gegeven want ze had verteld dat haar moeder geen geld meer had om rijst te kopen.
Daarna zijn we gaan douchen en na wat lezen, waar bij de elektriciteit weer uitviel, zijn we gaan eten.
Nu zit ik voor de openhaard en de anderen zitten te kaarten.
Bandipur is een authentiek plaatsje en is zeker mooi om gezien te hebben.
Morgen om 9:00 uur op weg naar Pokhara.
Het is een mooie vakantie.

• 18 December 2015 - 17:21

Irma:

Klinkt leuk allemaal ! Kom je wel aan je uurtjes slaap toe Ad ?
    En waar blijven de foto's of is dat lastig uploaden ?
    Hier gaan we langzaam richting kerst ( net vandaag kerstvakantie gestart joepie!) hoewel je dat qua temperatuur niet sou zeggen, 16 graden...
    Groetjes aan de rest !

• 18 December 2015 - 18:09

Bert:

hallo broer (en gezinnetje)
    Het klinkt allemaal geweldig. vooral als jullie beschrijven hoe de mensen daar leven ! Zo maak je het echte Nepal mee, lijkt me zo.
    geniet er nog van. De foto's zien en verhalen horen we nog wel.
    Wij zijn ook net terug van een tripje zuid-Limburg. Ook grotten bezocht en van het uitzicht genoten. Dus eigenlijk geen verschil met jullie reis. Haha.

• 18 December 2015 - 22:11

Karen:

Hoi neef,
    leuk je verslagen te lezen.
    Fijn dat alle spullen en het geld zo goed gebruikt kan worden door de diverse mensen.
    Geniet met je gezin van deze mooie reis.

Karen

• 19 December 2015 - 12:47

Cees En Mieke:

Ha allemaal,
    Het klinkt allemaal weer heel avontuurlijk. Hopen dat de spullen allemaal goed terecht komen en dat jullie horen wat er met het sponsorgeld gedaan is. Leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Geniet ervan en we hopen dat de trekking brengt wat jullie ervan verwachten..
    In het nieuwe jaar plannen we een ouderwetse foto-avond of is Tineke al begonnen aan het fotoboek?